"Vi älskar det vi gör!"

Välkommen till Falck!

Lediga tjänster

Vi söker Dig som har ett stort engagemang för att hjälpa andra. Nedan hittar du alla våra lediga tjänster just nu.

Jobbtitel
Verksamhetsområde
Plats
Ansök senast
Verksamhetsområde: Specialistsjuksköterska/sjuksköterska
Plats: Sandviken
Ansök senast: 2024-05-15

Falck bedriver en attraktiv hälsocentral mitt i centrala Sandviken. Vår hälsocentral har drygt 10 000 listade patienter med ständigt ökande antal. På vår hälsocentral finns idag cirka 35 medarbetare inom flera professioner och med olika specialutbildningar. Tillsammans utvecklar vi verksamheten.

Nu stärker vi teamet med ytterligare en Distriktsköterska!

Rollen som distriktssköterska/sjuksköterska på Falcks Hälsocentral i Sandviken innebär att du ska med din specialistkompetens ansvara för professionell vård till våra patienter samt planera och aktivt medverka i samarbetet med övriga professioner inom enheten.

I arbetet som sjuksköterska/distriktssköterska kommer du att arbeta med förekommande arbetsuppgifter för distriktssköterska såsom telefonrådgivning, egen mottagning, akutflöde. I arbetet har du starkt patientfokus och drivs av att skapa värde och resultat. Vår verksamhet kännetecknas av korta beslutsvägar vilket ger dig möjlighet att kunna påverka arbetssätt och jobba under eget ansvar. 

Vi söker i första hand en utbildad distriktssköterska och ett krav för tjänsten är att du har erfarenhet från primärvård och telefonrådgivning alternativt att du är sjuksköterska med lång och bred erfarenhet. Det är starkt meriterande med erfarenhet av diabetesrelaterade sjukdomar och behandling.

Du har god IT-kunskap, behärskar svenska språket i såväl tal som skrift och ytterligare språkkunskaper ser vi som en tillgång.

Följande är meriterande för tjänsten:

  • Erfarenhet av vårt verksamhets- och journalsystem PMO.
  • Efterfarenhet av telefonrådgivning och telefonrådgivningssystemet Tele-Q.
  • Erfarenhet av akutvård.
  • Erfarenhet av hemsjukvård.

Övrigt                                                                                                                                   
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Sysselsättningsgrad heltid. Tillträde efter överenskommelse.

Är du intresserad?
För ytterligare information och frågor är du välkommen att kontakta Ann-Charlotte Blom Olsson på ann-charlotte.blom.olsson@falcksverige.se alternativt tel nr 026-240 8302 alt 070-5223720.

Välkommen med din ansökan senast 2024-05-15. Urval och intervjuer sker löpande och  tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Vi undanber oss annonserings- och rekryteringsföretag.

Verksamhetsområde: Stödfunktioner
Plats: Sandviken
Ansök senast: 2024-05-15

Falck bedriver en attraktiv hälsocentral mitt i centrala Sandviken. Vår hälsocentral har drygt 10 000 listade patienter med ständigt ökande antal. På vår hälsocentral finns idag cirka 35 medarbetare inom flera professioner och med olika specialutbildningar. Tillsammans utvecklar vi verksamheten.

Nu stärker vi teamet med ytterligare en Medicinsk sekreterare!

I arbetet som medicinsk sekreterare får du ett stimulerande arbete med ansvar. Du kommer bl.a. att arbeta med journalskrivning i PMO, post- och remisshantering, administrativa uppgifter och skanning samt receptionsarbete.

Personliga egenskaper
Du ska kunna ta egna initiativ, arbeta under eget ansvar samt fungera i grupp. Vi värdesätter engagemang, nytänkande, noggrannhet, samarbetsförmåga, flexibilitet, kreativitet och ett gott humör. Vi ser gärna att du har några års yrkeserfarenhet som Medicinsk sekreterare.

Du behärskar svenska språket i såväl tal som skrift och ytterligare språkkunskaper ser vi som meriterande.

Övrigt                                                                                                                                                 
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Sysselsättningsgrad är heltid. Tillträde snarast eller efter överenskommelse.

Är du intresserad?
För ytterligare information är du välkommen att kontakta samordnare/chefsstöd Ann-Charlotte Blom Olsson på telefon 026-420 8302 alt 070-5223720. eller e-mail: ann-charlotte.blom.olsson@falcksverige.se.

Välkommen med din ansökan senast 2024-05-15. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi undanber oss annonserings- och rekryteringsföretag.

 

Plats: Kristianstad
Ansök senast: 2024-04-28

Delar du våra värderingar och vårt sätt att driva verksamheten, att finnas där när vi behövs och att agera med omtanke och tillit?  Har du lika stor passion för att ge god service som för friheten och ansvaret på vägarna? Då kan du vara den vi söker till vår tjänst som utgår från Kristianstad.


Om uppdraget

Uppdraget på laboratorietransporter innebär att transportera biologiskt material mellan olika kliniker och sjukhus för avlämning vid laboratorier. Vi har idag ett transportnät som sträcker sig över halva Sverige. Varje transport sker i klimatkontrollerad miljö. 

Jag som kommer vara din chef heter Michael Byhlund.  Jag ger dig möjligheten att påverka och utvecklas i mitt team som gör skillnad i samhället. 

Vem är du? 

Du drivs av mötet med människor och att ge god service, samtidigt som du är trygg med att arbeta självständigt. 

Några formella krav:

  • Dokumenterad erfarenhet som yrkeschaufför
  • Kunskap om fordon
  • Körkort B-behörighet
  • Du behärskar svenska väl i tal och skrift 

Om tjänsten

Tjänsten utgår från Kristianstad.

Anställningsform är ett vikariat på deltid. under veckorna 24-27 alternativt 28-31. Arbetstider är kl 11.00-15.30 måndag till fredag.

Tillträde se ovan.

Vi tillämpar kollektivavtal.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Verksamhetschef Michael Byhlund, michael.byhlund@se.falck.com.

Verksamhetsområde: Psykolog
Plats: Umeå
Ansök senast: 2024-04-21

Vill du utvecklas och satsa på framtiden med oss på Falck- Hälsa och Arbetsliv? Är du nyfiken på sambandet mellan arbete och hälsa och vill arbeta för att ge människor goda förutsättningar till ett hållbart arbetsliv och privatliv? Falck Hälsa och Arbetsliv växer och söker nu en till  Leg Psykolog med placering på vår enhet i Umeå.

Vi är ett glatt, engagerat och kompetent team som nu söker en kollega. Vi sitter i trevliga lokaler i Umeå, ett stenkast från centrum, sjukhuset och universitetsområdet. Du kommer att jobba nära erfarna och hjälpsamma företagssköterskor, företagsläkare, psykologer, beteendevetare, fysioterapeuter, administratör och rehabsamordnare som jobbar samspelande med våra kunder och deras medarbetare med goda resultat.

Som Leg. psykolog hos Falck innebär det att du är med och påverkar i en av Sveriges framtidsbranscher där din breda kompetens är efterfrågad och högt värderad hos våra kunder som finns inom en mängd branscher; privat och offentlig sektor, större och mindre verksamheter. Du kommer att leverera både digitalt och fysiskt till både lokala och nationella kunder. Detta ger en intressant variation i ditt jobb och du kommer att möta en mängd olika kulturer och individer.

Du arbetar konsultativt och skräddarsytt mot våra kunder som ett stöd för chefer, kontaktpersoner och anställda. Tjänsten innebär insatser på individnivå och uppdrag på grupp- och organisationsnivå i form av exempelvis arbetsförmågebedömningar och handledning av grupper.

Du kommer bl.a. att arbeta med:

  • Handledning av individer och grupper
  • Stödsamtal och samtalsbehandling
  • Psykosociala arbetsmiljöfrågor
  • Konflikthantering
  • Kartläggningar
  • Arbetsförmågebedömningar 

Vi söker dig som är leg psykolog med:

  • erfarenhet av att ha arbetat med individsamtal, utbildning och grupper
  • intresse och erfarenhet av arbetsrelaterad ohälsa
  • god datavana samt intresse och gärna erfarenhet av att leverera i digitala verktyg och arbeta med online-baserade metoder
  • behärskar svenska och engelska i tal och skrift
  • meriterande med erfarenhet av organisationsuppdrag
  • meriterande att ha arbetat med KBT, ACT, eller FACT
  • meriterande med vidareutbildning inom eller erfarenhet av området rehabilitering, organisatorisk och social arbetsmiljö

Som person är du;

  • trygg i din yrkesroll, strukturerad och arbetar systematiskt med analys, genomförande och uppföljning.
  • drivande och ser sambandet mellan individ, grupp och organisation och har förmåga att omsätta det till effektiva insatser i relation till kund.
  • kommunikativ med lyhördhet för kundens behov
  • en utpräglad lagspelare med förmåga att jobba med olika yrkeskompetenser såväl som självständigt

Du känner igen dig i våra Winning Behaviours:

  • Vi bryr oss om
  • Vi bygger förtroende
  • Tillsammans skapar vi mer värde

Vi erbjuder dig:

  • Kollektivavtal med bra förmåner
  • Tillgång till ett nära och coachande ledarskap, trevliga kollegor och ett bolag som värnar om hela människan!
  • Att jobba som en viktig nyckelresurs i tvärfunktionella team med spetskompetens inom hälsa och arbetsliv
  • Självständigt och omväxlande arbete men med kollegor över hela landet för kunskaps-och erfarenhetsutbyte i olika digitala/fysiska forum
  • Spännande arbetsplats med en enorm bredd av kompetens som borgar för ett kontinuerligt lärande i ett bolag under utveckling med interna möjligheter att växa
  • Ett kreativt utrymme att skräddarsy lösningar till våra kunder som finns representerade inom alla branscher, med möjlighet att påverka och skapa resultat på både individ-och organisationsnivå
  • Vara med och påverka i en av Sveriges framtidsbranscher i ett globalt bolag med muskler som fyller en viktig samhällsfunktion

Övrigt:                                                                                                                                   
Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgrad 100 %. Tillträde 1/9 eller enligt överenskommelse. Tjänsten kan innebära resor vilket innebär att du måste ha körkort och gärna tillgång till egen bil i tjänsten. Arbetstid helgfria vardagar 8-17.

Är du intresserad?
Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Rebecca Lillerskog på rebecca.lillerskog@falcksverige.se eller på telefon 090-71 88 04.

Välkommen med din ansökan senast 2024-04-21.  Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista datum för ansökan.

Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag

Verksamhetsområde: Beteendevetare/Socionom/Psykoterapeut
Plats: Umeå
Ansök senast: 2024-04-21

Vill du utvecklas och satsa på framtiden med oss på Falck- Hälsa och Arbetsliv? Är du nyfiken på sambandet mellan arbete och hälsa och vill arbeta för att ge människor goda förutsättningar till ett hållbart arbetsliv och privatliv? Falck Hälsa och Arbetsliv växer och söker nu en till  Beteendevetare med placering på vår enhet i Umeå.

Vi är glatt, engagerat och kompetent team som nu söker en kollega. Vi sitter i trevliga lokaler i Umeå, ett stenkast från centrum, sjukhuset och universitetsområdet. Du kommer att jobba nära erfarna och hjälpsamma företagssköterskor, företagsläkare, psykologer, beteendevetare, fysioterapeuter, administratör och rehabsamordnare som jobbar samspelande med våra kunder och deras medarbetare med goda resultat.

Som beteendevetare hos Falck du är med och påverkar i en av Sveriges framtidsbranscher där din breda kompetens är efterfrågad och högt värderad hos våra kunder som finns inom en mängd branscher; privat och offentlig sektor, större och mindre verksamheter. Du kommer att leverera både digitalt och fysiskt till både lokala och nationella kunder. Detta ger en intressant variation i ditt jobb och du kommer att möta en mängd olika kulturer och individer.

Du arbetar konsultativt mot våra kunder som ett stöd för chefer, kontaktpersoner och anställda. Tjänsten innebär insatser på individnivå och uppdrag på grupp- och organisationsnivå i form av exempelvis handledning av grupper.

Vi söker dig som är psykolog, socionom, psykoterapeut eller motsvarande adekvat beteendevetenskaplig utbildning på lägst kandidatnivå med:

  • erfarenhet av stödsamtal där du använt dig av metodiker i samtal och behandling, gärna KBT, ACT eller FACT
  • erfarenhet av att möta människor med behov och frågeställningar kopplade till situationer där livet och arbetslivet möts
  • vana av att arbeta med grupper och att genomföra utbildningar
  • behärskar svenska och engelska i tal och skrift
  • god datavana samt intresse och gärna erfarenhet av att leverera i digitala verktyg och arbeta med online-baserade metoder.
  • meriterande med erfarenhet av organisationsuppdrag

Som person är du;

  • trygg i din yrkesroll och jobbar systematiskt med analys, genomförande och uppföljning
  • drivande och har kunskap om sambandet mellan individ, grupp och organisation samt förmåga att omsätta det till effektiva insatser i relation till kund
  • kommunikativ med lyhördhet för kundens behov
  • en utpräglad lagspelare med förmåga att jobba med olika yrkeskompetenser såväl som självständigt

Du känner igen dig i våra Winning Behaviours:

  • Vi bryr oss om
  • Vi bygger förtroende
  • Tillsammans skapar vi mer värde

Vi erbjuder dig:

  • Kollektivavtal med bra förmåner
  • Tillgång till ett nära och coachande ledarskap, trevliga kollegor och ett bolag som värnar om hela människan!
  • Att jobba som en viktig nyckelresurs i tvärfunktionella team med spetskompetens inom hälsa och arbetsliv
  • Självständigt och omväxlande arbete men med kollegor över hela landet för kunskaps-och erfarenhetsutbyte i olika digitala/fysiska forum
  • Spännande arbetsplats med en enorm bredd av kompetens som borgar för ett kontinuerligt lärande i ett bolag under utveckling med interna möjligheter att växa
  • Ett kreativt utrymme att skräddarsy lösningar till våra kunder som finns representerade inom alla branscher, med möjlighet att påverka och skapa resultat på både individ-och organisationsnivå
  • Vara med och påverka i en av Sveriges framtidsbranscher i ett globalt bolag med muskler som fyller en viktig samhällsfunktion

Övrigt:                                                                                                                                   
Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgrad 100 %. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten kan innebära resor vilket innebär att du måste ha körkort och gärna tillgång till egen bil i tjänsten. Arbetstid helgfria vardagar 8-17.

Är du intresserad?
Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Rebecca Lillerskog på rebecca.lillerskog@falcksverige.se eller på telefon 090-71 88 04.

Välkommen med din ansökan senast 2024-04-21.  Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista datum för ansökan.

Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag

Verksamhetsområde: Beteendevetare/Socionom/Psykoterapeut
Plats: Göteborg
Ansök senast: 2024-04-16

Har du några års erfarenhet av arbete som socionom och intresse av att bedriva stödjande samtal?  Då ska du söka denna tjänst på Falck Hälsa och Arbetsliv!

Falck söker extrapersonal på visstid till vårt duktiga team av erfarna socionomer i vår Telefonmottagning centralt belägen i Göteborg. Våra kunder är offentliga organisationer, privata företag och försäkringsbolag. Som socionom hos oss håller du stödsamtal, gör bedömningar och vägleder klienter via telefon gällande privata och arbetsrelaterade frågeställningar, t.ex. stress, relationer, sociala problem, konflikter, missbruk mm. I arbetet ingår även tidsbokning till specialist samt andra administrativa arbetsuppgifter.

Vi söker dig som är utbildad socionom med några års erfarenhet. Du har god förmåga att bedriva stödjande samtal, meriterande om du har kunskaper i samtalsmetodik, t ex MI. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Som person har du en god kommunikativ och administrativ förmåga och drivs av att göra skillnad hos andra i behov av professionellt stöd.

Övrigt:

Vi är ett glatt team som sitter i ljusa fräscha lokaler på centrala Vasagatan i Göteborg.

Vår telefonmottagning är öppen dygnet runt och därmed kan det bli aktuellt med viss kvälls- och beredskapstjänstgöring. 

Tjänsten är placerad i Göteborg och är en timanställning efter behov både under sommaren och övrig tid under året.

Är du intresserad?

Vid frågor är du välkommen att kontakta Konsultchef Hanna Lesauvage på telefon 0739-50 28 80 eller på email hanna.lesauvage@falcksverige.se

Välkommen med din ansökan senast 2024-04-16. Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi undanber oss kontakt från annonserings- och rekryteringsföretag.

Jobbtitel: Beteendevetare
Verksamhetsområde: Beteendevetare/Socionom/Psykoterapeut
Plats: Västerås
Ansök senast: 2024-04-16

Är du utbildad psykolog, socionom eller psykoterapeut med intresse för sambandet mellan arbete och hälsa och vill arbeta för att ge människor goda förutsättningar till ett hållbart arbetsliv och privatliv? Falck Hälsa och Arbetsliv växer och söker nu en Beteendevetare till Västerås.

Som beteendevetare hos Falck  är du med och påverkar i en av Sveriges framtidsbranscher där din breda kompetens är efterfrågad och högt värderad hos våra kunder som finns inom en mängd branscher; privat och offentlig sektor, större och mindre verksamheter. Du kommer att leverera både digitalt och fysiskt till både lokala och nationella kunder. Detta ger en intressant variation i ditt jobb och du kommer att möta en mängd olika kulturer och individer.

Du kommer att jobba nära erfarna och hjälpsamma företagsläkare, företagssköterskor, fysioterapeuter, psykologer, beteendevetare, arbetsmiljöingenjör och rehabsamordnare som jobbar konsultativt och samspelande med våra kunder och deras medarbetare med goda resultat. Tyngdpunkten i tjänsten är att genomföra insatser på individnivå, men även uppdrag på grupp- och organisationsnivå förekommer i form av exempelvis föreläsningar, kartläggningar och handledning av grupper. 

Vi söker dig som är psykolog, socionom, psykoterapeut eller motsvarande adekvat beteendevetenskaplig utbildning på lägst kandidatnivå med;

  • erfarenhet av stödsamtal där du använt dig av metodiker i samtal och behandling, gärna KBT, ACT eller FACT
  • erfarenhet av att möta människor med behov och frågeställningar kopplade till situationer där livet och arbetslivet möts
  • vana av att arbeta med grupper och att genomföra utbildningar
  • behärskar svenska och engelska i tal och skrift
  • god datavana samt intresse och gärna erfarenhet av att leverera i digitala verktyg och arbeta med online-baserade metoder.

Som person är du;

  • trygg i din yrkesroll och jobbar systematiskt med analys, genomförande och uppföljning
  • drivande och har kunskap om sambandet mellan individ, grupp och organisation samt förmåga att omsätta det till effektiva insatser i relation till kund
  • kommunikativ med lyhördhet för kundens behov
  • en utpräglad lagspelare med förmåga att jobba med olika yrkeskompetenser såväl som självständigt

Du känner igen dig i våra Winning Behaviours:

  • Vi bryr oss om
  • Vi bygger förtroende
  • Tillsammans skapar vi mer värde

Vi erbjuder dig:

  • Kollektivavtal med bra förmåner
  • Tillgång till ett nära och coachande ledarskap, trevliga kollegor och ett bolag som värnar om hela människan!
  • Att jobba som en viktig nyckelresurs i tvärfunktionella team med spetskompetens inom hälsa och arbetsliv
  • Självständigt och omväxlande arbete men med kollegor över hela landet för kunskaps-och erfarenhetsutbyte i olika digitala/fysiska forum
  • Spännande arbetsplats med en enorm bredd av kompetens som borgar för ett kontinuerligt lärande i ett bolag under utveckling med interna möjligheter att växa
  • Ett kreativt utrymme att skräddarsy lösningar till våra kunder som finns representerade inom alla branscher, med möjlighet att påverka och skapa resultat på både individ-och organisationsnivå
  • Vara med och påverka i en av Sveriges framtidsbranscher i ett globalt bolag med muskler som fyller en viktig samhällsfunktion

Övrigt:   

Tjänsten innebär resor mellan enheterna och till kunder i närområdet vilket innebär att du måste ha körkort och gärna tillgång till egen bil i tjänsten.
Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetstid helgfria vardagar  8-17.          

 Är du intresserad?

Vid frågor är du välkommen att kontakta Konsultchef Annamaria Massaro på annamaria.massaro@falcksverige.se.  Välkommen med din ansökan senast 2024-04-16.

Urval och intervjuer sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum för ansökan.

Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.

 

 

Jobbtitel: Leg Psykolog
Verksamhetsområde: Psykolog
Plats: Västerås
Ansök senast: 2024-04-16

Är du nyfiken på sambandet mellan arbete och hälsa och vill arbeta för att ge människor goda förutsättningar till ett hållbart arbetsliv och privatliv? Falck hälsa och arbetsliv i Västerås växer och söker nu en Leg Psykolog!

Du kommer att jobba nära erfarna och hjälpsamma företagssköterskor, läkare, fysioterapeuter, psykologer, beteendevetare och administratör som jobbar samspelande med våra kunder och deras medarbetare med goda resultat.

Som Leg. psykolog hos Falck innebär det att du är med och påverkar i en av Sveriges framtidsbranscher där din breda kompetens är efterfrågad och högt värderad hos våra kunder som finns inom en mängd branscher; privat och offentlig sektor, större och mindre verksamheter. Du kommer att leverera både digitalt och fysiskt till både lokala och nationella kunder. Detta ger en intressant variation i ditt jobb och du kommer att möta en mängd olika kulturer och individer.

Du arbetar konsultativt och skräddarsytt mot våra kunder som ett stöd för chefer, kontaktpersoner och anställda. Tyngdpunkten i tjänsten är att genomföra insatser på individnivå, men även uppdrag på grupp- och organisationsnivå  i form av exempelvis arbetsförmågebedömningar och handledning av grupper. 

Du kommer bl.a. att arbeta med:

  • Handledning av individer och grupper'
  • Konflikthanteringar och chefsstöd
  • Arbetsförmågebedömningar 
  • Stödsamtal och samtalsbehandling med fokus på rehabilitering
  • Psykosociala arbetsmiljöfrågor
  • Kartläggningar

Vi söker dig som är leg psykolog med:

  • erfarenhet av att ha arbetat med individsamtal, utbildning och grupper
  • intresse och erfarenhet av arbetsrelaterad ohälsa
  • god datavana samt intresse och gärna erfarenhet av att leverera i digitala verktyg och arbeta med online-baserade metoder
  • behärskar svenska och engelska i tal och skrift
  • erfarenhet av att ha arbetat med KBT, ACT, eller FACT (meriterande)
  • vidareutbildning inom eller erfarenhet av området rehabilitering, organisatorisk och social arbetsmiljö (meriterande)
  • erfarenhet av företagshälsa (starkt meriterande)

Som person är du;

  • trygg i din yrkesroll, strukturerad och arbetar systematiskt med analys, genomförande och uppföljning
  • drivande och ser sambandet mellan individ, grupp och organisation och har förmåga att omsätta det till effektiva insatser i relation till kund
  • kommunikativ och relationsbyggande med lyhördhet för kundens behov
  • en utpräglad lagspelare med förmåga att jobba med olika yrkeskompetenser såväl som självständigt

Du känner igen dig i våra Winning Behaviours:

  • Vi bryr oss om
  • Vi bygger förtroende
  • Tillsammans skapar vi mer värde

Vi erbjuder dig:

  • Kollektivavtal med bra förmåner
  • Tillgång till ett nära och coachande ledarskap, trevliga kollegor och ett bolag som värnar om hela människan!
  • Att jobba som en viktig nyckelresurs i tvärfunktionella team med spetskompetens inom hälsa och arbetsliv
  • Självständigt och omväxlande arbete men med kollegor över hela landet för kunskaps-och erfarenhetsutbyte i olika digitala/fysiska forum
  • Spännande arbetsplats med en enorm bredd av kompetens som borgar för ett kontinuerligt lärande i ett bolag under utveckling med interna möjligheter att växa
  • Ett kreativt utrymme att skräddarsy lösningar till våra kunder som finns representerade inom alla branscher, med möjlighet att påverka och skapa resultat på både individ-och organisationsnivå
  • Vara med och påverka i en av Sveriges framtidsbranscher i ett globalt bolag med muskler som fyller en viktig samhällsfunktion

Övrigt:                                                                                                                                 

Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgrad och tillträde enligt överenskommelse. Arbetstid helgfria vardagar 8-17.

Tjänsten kan innehålla resor inom närområdet efter verksamhetens behov, vilket innebär att du måste ha körkort och gärna tillgång till egen bil.

 Är du intresserad?

Vid frågor är du välkommen att kontakta Konsultchef Annamaria Massaro på annamaria.massaro@falcksverige.se.  Välkommen med din ansökan senast 2024-04-16.

Urval och intervjuer sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum för ansökan.

Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.

Jobbtitel: Företagsläkare
Verksamhetsområde: Specialistläkare/läkare
Plats: Göteborg
Ansök senast: 2024-04-30

Är du specialistläkare och vill utvecklas vidare i ett globalt stabilt hälsobolag med lokal familjär kultur?  Nu har du chansen att söka till Falck hälsa och arbetsliv i Göteborg Hisingen, då en av våra läkare går vidare inom organisationen.  

Samhällsnyttan Falck bidrar till genomsyrar holistiskt hela verksamheten från vår ägandestruktur, de affärsområden som växer fram till de innovativa tjänster vi levererar till en växande skara kunder.

Som läkare hos Falck hälsa och arbetsliv Hisingen får du jobba konsultativt i partnerskap med en stor global kundorganisation, men även mot mindre kundföretag inom en mängd branscher, privat och offentlig sektor. Detta ger en intressant bredd på tjänsten samtidigt som det ger en strukturerad arbetsdag 8-17 helgfria vardagar.  Vår verksamheten är även säsongsbetonad  vilket öppnar upp för flexibilitet. 

Vi som söker en ny kollega är ett glatt, engagerat och kompetent team på ca 30 personer som sitter i fräscha lokaler på Hisingen. Vi är fördelade på tre enheter Lundby, Arendal och Tuve där du kommer att jobba nära erfarna företagsläkare (som även handleder under introduktionen), företagssköterskor, fysioterapeuter/ergonomer, psykologer, beteendevetare, arbetsmiljöingenjör, undersköterska och hälsoutvecklare, som jobbar samspelande med våra kunder och deras medarbetare med goda resultat. Vi arbetar enligt en tydlig introduktionsplan med utbildningsbatterier.

Du har en viktig medicinsk roll internt och på uppdrag av våra kunder arbetar du med:

  • medicinska bedömningar
  • lagstadgade undersökningar
  • hälsofrämjande insatser
  • arbetsmiljöundersökningar
  • arbetslivsinriktade rehabiliteringsåtgärder

Vi söker dig som

  • är legitimerad läkare med tilläggsspecialitet gärna inom FHV,  arbets- och miljömedicin, rehab, allmän medicin, intern medicin eller ortopedi 
  • har förmåga och intresse av att leverera i digitala verktyg
  • behärskar svenska i tal och skrift.

Som person är du

  • relationsskapande och trivs med att dela med dig och samarbeta med andra kompetenser i syfte att uppnå ökad nytta för våra kunder
  • mål-och kundorienterad med förmåga att se sambandet mellan arbete, livssituation och prestation
  • pedagogiskt lagd med god förmåga att kommunicera
  • strukturerad och mån om att lämna ett kvalitativt resultat
  • intresserad av arbetsmiljö och hälsofrämjande insatser
  • flexibelt arbetssätt

Du känner igen dig i våra Winning Behaviours:

  • Vi bryr oss om
  • Vi bygger förtroende
  • Tillsammans skapar vi mer värde

 Vi erbjuder dig:

  • Kompetensutveckling samt en mentor vid introduktion och vid behov handledning
  • Arbete under helgfria vardagar 8-17, ingen övertid, akuta insatser, drop-in besök eller jour/beredskap förekommer
  • Inspirerande kundkontakter och möjlighet att skapa resultat på individ, team och organisationsnivå.
  • Trevliga kollegor med olika spetskompetens och ett omväxlande arbete i tvärvetenskapliga team
  • Tillgång till ett nära och coachande ledarskap
  • Möjlighet att utveckla och påverka arbetssätt och struktur i en av Sveriges framtidsbranscher

Övrigt:                                                                                                                                  

Tjänsten innebär resor mellan enheterna och till kunder i närområdet vilket innebär att du måste ha körkort och gärna tillgång till egen bil i tjänsten.
Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgrad och tillträde enligt överenskommelse. Arbetstid helgfria vardagar  8-17.   

Är du intresserad?

Vid frågor är du välkommen att kontakta Konsultchef Emma Fridlund på emma.fridlund@falcksverige.se eller telefon 0700-874392. Välkommen med din ansökan senast 2024-04-30.

Urval och intervjuer sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum för ansökan.

Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.

  • #LI-UT1

Verksamhetsområde: Kundtjänst/administration
Plats: Helsinki
Ansök senast: 2024-04-30

Är du engagerad och drivs av att ge den bästa kundservicen? Trivs du i en internationell miljö med högt tempo, där du utmanas och samtidigt får göra något meningsfullt? Då kan den här tjänsten vara rätt för dig!

 I rollen som Assistanskoordinator på Falck Global Assistance assisterar du och hjälper människor under resor och utlandsvistelser i hela världen. Det handlar främst om resenärer med behov av akut assistans under utlandsjobb/resor, eller som på annat sätt råkat ut för sjukdom/olycksfall under sin vistelse i utlandet. Vår verksamhet består av reseassistans och vi har kunder som försäkringsbolag, myndigheter, banker och företag med utlandsstationerad personal där vi hjälper resenärerna.

Du jobbar nära kollegor främst i Sverige och Finland, men samverkar även med kollegor i Norge och Danmark utefter verksamhetens behov.

 Arbetsuppgifterna består av att:

  • vägleda kunder i behov på ett service-och lösningsorienterat sätt för att hitta bästa möjliga lösning på uppkomna problem
  • registrera inkommande anmälningar från privatpersoner. De skador som anmäls avser huvudsakligen sjukdomsfall, överfall, stölder samt reseavbrott som inträffar under resa till utlandet.

 Vi söker dig som:

  • behärskar finska och engelska i tal och skrift samt kan konversera på svenska
  • har god datorvana och är lättlärd
  • gärna tidigare erfarenhet från liknande roll, exempelvis från ett kontaktcenter/kundservice
  • är kommunikativ, lugn och gillar att ge bra service
  • är organiserad och ansvarstagande
  • är självgående och lösningsorienterad
  • är flexibel och stresstålig, med förmåga att möta varje kunds situation på ett professionellt sätt även när arbetstempot går upp

Du känner igen dig i våra Winning Behaviours:

  • Vi bryr oss om
  • Vi bygger förtroende
  • Tillsammans skapar vi mer värde

Vi erbjuder dig:

  • En spännande och unik tjänst där du gör skillnad på riktigt för människor som är i behov av assistans
  • Att bli en del av ett världsledande bolag inom Rese- och skadeassistans där innovation och hög kompetens står i fokus.
  • Ett arbete i en internationell koncern med kontor i bla Sverige, Danmark, Norge, Spanien, Turkiet, Thailand och USA, med samhällsnyttiga ägare som aktivt stödjer forskning inom Health and Life Sciences.
  • En arbetsplats med motiverade medarbetare som trivs på arbetsplatsen

Övrigt:   

Du kommer sitta tillsammans med ett härligt gäng på ca 15 medarbetare i Vanda,  i en varm och kamratlig atmosfär där samarbete, gemenskap och att ställa upp för varandra är en självklarhet.

Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Alarmcentralen har öppet 24/7/365 vilket innebär skifttjänstgöring (inklusive oregelbundna arbetstider).

Är du intresserad?

Vid frågor är du välkommen att kontakta Operations Manager Ninni Berg på ninni.berg@falck.com eller på telefon +358 40 5600323

Välkommen med din ansökan senast 2024-04-30. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. 

Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.

Verksamhetsområde: Kundtjänst/administration
Plats: Stockholm
Ansök senast: 2024-04-26

Saknar du det finska språket, vänd inte bort än!
Känner att du är helt rätt kandidat för denna roll efter att läst igenom annonsen men saknar just det finska språket? Tveka inte att skicka in en ansökning ändå.

Är du engagerad och drivs av att ge den bästa kundservicen? Trivs du i en internationell miljö med högt tempo, där du utmanas och samtidigt får göra något meningsfullt? Då kan den här tjänsten vara rätt för dig!

 I rollen som Assistanskoordinator på Falck Global Assistance assisterar du och hjälper människor under resor och utlandsvistelser i hela världen. Det handlar främst om resenärer med behov av akut assistans under utlandsjobb/resor, eller som på annat sätt råkat ut för sjukdom/olycksfall under sin vistelse i utlandet. Vår verksamhet består av reseassistans och skadereglering och vi har kunder som försäkringsbolag, myndigheter, banker och företag med utlandsstationerad personal där vi hjälper resenärerna.

Du jobbar nära kollegor främst i Sverige och Finland, men samverkar även med kollegor i Norge och Danmark utefter verksamhetens behov.

  Arbetsuppgifterna består av att:

  • vägleda kunder i behov på ett service-och lösningsorienterat sätt för att hitta bästa möjliga lösning på uppkomna problem
  • registrera inkommande skador från resenärer. De skador som anmäls avser sjukdomsfall, olycksfall, överfall, samt reseavbrott som inträffar under resa

 Vi söker dig som:

  • behärskar svenska och engelska i tal och skrift samt kan konversera på finska
  • har god datorvana och är lättlärd
  • gärna tidigare erfarenhet från liknande roll, exempelvis från ett kontaktcenter/kundservice
  • är kommunikativ, lugn och gillar att ge bra service
  • är organiserad och ansvarstagande
  • är självgående och lösningsorienterad
  • är flexibel och stresstålig, med förmåga att möta varje kunds situation på ett professionellt sätt även när arbetstempot går upp

 Du känner igen dig i våra Winning Behaviours:

  • Vi bryr oss om
  • Vi bygger förtroende
  • Tillsammans skapar vi mer värde

 Vi erbjuder dig:

  • En spännande och unik tjänst där du gör skillnad på riktigt för människor som är i behov av assistans
  • Att bli en del av ett världsledande bolag inom Rese- och skadeassistans där innovation och hög kompetens står i fokus.
  • Ett arbete i en internationell koncern med kontor i bla Sverige, Danmark, Norge, Spanien, Turkiet, Thailand och USA, med samhällsnyttiga ägare som aktivt stödjer forskning inom Health and Life Sciences.
  • En arbetsplats med motiverade medarbetare som trivs på arbetsplatsen

Övrigt:   

Du kommer sitta tillsammans med ett härligt gäng på ca 30 medarbetare i Hammarby Sjöstad i Stockholm,  i en varm och kamratlig atmosfär där samarbete, gemenskap och att ställa upp för varandra är en självklarhet.

Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Alarmcentralen har öppet 24/7/365 vilket innebär skifttjänstgöring (inklusive oregelbundna arbetstider).

Är du intresserad?

Vid frågor är du välkommen att kontakta Team Manager Alexander Hirt Gyllenstedt på alexander.hirt@falck.com eller på telefon 0735 33 35 31.

Välkommen med din ansökan senast 2024-04-26. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. 

Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.

Jobbtitel: Företagsläkare
Verksamhetsområde: Specialistläkare/läkare
Plats: Karlshamn
Ansök senast: 2024-04-30

Är du specialistläkare och vill utvecklas vidare i ett globalt hälsobolag med lokal familjär kultur?  Då ska du söka dig till Sveriges ledande företagshälsa - Falck hälsa och arbetsliv i Karlskrona eller Karlshamn.

Samhällsnyttan Falck bidrar till genomsyrar holistiskt hela verksamheten från vår ägandestruktur, de affärsområden som växer fram till de innovativa tjänster vi levererar till en växande skara kunder.

Som läkare hos Falck hälsa och arbetsliv får du jobba i partnerskap med stora rikstäckande bolag men även mot lokala kundföretag inom en mängd branscher, privat och offentlig sektor. Detta ger en intressant bredd på tjänsten samtidigt som det ger en strukturerad arbetsdag med alla förutsättningar för att planera din tid. Vår verksamheten är även säsongsbetonad  vilket öppnar upp för ytterligare flexibilitet. 

Vi som söker en ny kollega är ett glatt, engagerat och kompetent team i centrala Karlskrona och Karlshamn. Du kommer att jobba nära erfarna och hjälpsamma kollegor som exempelvis läkare, administratör, fysioterapeuter, psykologer och företagssköterskor som jobbar samspelande med våra kunder och deras medarbetare med goda resultat.

Du har en viktig medicinsk roll internt och på uppdrag av våra kunder arbetar du med:

  • medicinska bedömningar
  • lagstadgade undersökningar
  • hälsofrämjande insatser
  • arbetsmiljöundersökningar
  • arbetslivsinriktade rehabiliteringsåtgärder

Vi söker dig som

  • är legitimerad läkare med tilläggsspecialitet gärna inom FHV,  arbets- och miljömedicin, rehab, allmän medicin, intern medicin eller psykiatri
  • har förmåga och intresse av att leverera i digitala verktyg
  • behärskar svenska i tal och skrift.

Som person är du

  • relationsskapande och trivs med att dela med dig och samarbeta med andra kompetenser i syfte att uppnå ökad nytta för våra kunder
  • mål-och kundorienterad med förmåga att se sambandet mellan arbete, livssituation och prestation
  • pedagogiskt lagd med god förmåga att kommunicera
  • strukturerad och mån om att lämna ett kvalitativt resultat
  • intresserad av arbetsmiljö och hälsofrämjande insatser
  • flexibelt arbetssätt

Du känner igen dig i våra Winning Behaviours:

  • Vi bryr oss om
  • Vi bygger förtroende
  • Tillsammans skapar vi mer värde

 Vi erbjuder dig:

  • Kompetensutveckling samt en mentor vid introduktion och vid behov handledning
  • Arbete under helgfria vardagar 8-17, ingen övertid, akuta insatser, drop-in besök eller jour/beredskap förekommer
  • Inspirerande kundkontakter och möjlighet att skapa resultat på individ, team och organisationsnivå.
  • Trevliga kollegor med olika spetskompetens och ett omväxlande arbete i tvärvetenskapliga team
  • Tillgång till ett nära och coachande ledarskap
  • Möjlighet att utveckla och påverka arbetssätt och struktur i en av Sveriges framtidsbranscher

Övrigt:                                                                                                                                  

Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgrad och tillträde enligt överenskommelse. Arbetstid helgfria vardagar 8-17.

Placering: Karlskrona eller Karlshamn. 

Tjänsten innehåller resor inom området efter verksamhetens behov, vilket innebär att du måste ha körkort. Beroende på placeringsort gärna tillgång till egen bil i tjänsten. 

Är du intresserad?

Vid frågor är du välkommen att kontakta Konsultchef Ulrica Priebe på ulrica.priebe@falcksverige.se eller telefon 044-20 35 14

Välkommen med din ansökan senast 2024-04-30. Urval och intervjuer sker löpande.

Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.

 #LI-UT1

Jobbtitel: Företagsläkare
Verksamhetsområde: Specialistläkare/läkare
Plats: Oskarshamn
Ansök senast: 2024-04-25

Är du specialistläkare och vill utvecklas vidare i ett globalt hälsobolag med lokal familjär kultur?  Då ska du söka den här rollen på vår enhet i Kalmar.

Samhällsnyttan Falck bidrar till genomsyrar holistiskt hela verksamheten från vår ägandestruktur, de affärsområden som växer fram till de innovativa tjänster vi levererar till en växande skara kunder.

Som läkare hos Falck hälsa och arbetsliv får du jobba konsultativt i partnerskap med stora rikstäckande bolag men även mot lokala kundföretag inom en mängd branscher, privat och offentlig sektor. Detta ger en intressant bredd på tjänsten samtidigt som det ger en strukturerad arbetsdag med alla förutsättningar för att planera din tid. Vår verksamheten är även säsongsbetonad  vilket öppnar upp för ytterligare flexibilitet. 

Vi som söker en ny kollega är ett glatt, engagerat och kompetent team i Kalmar med filialer i Nybro och Mönsterås som bemannas efter behov. Du kommer att jobba nära erfarna och hjälpsamma kollegor såsom företagsläkare, företagssköterskor, fysioterapeuter, psykologer, rehabsamordnare mm som jobbar samspelande med våra kunder och deras medarbetare med goda resultat. Vi arbetar enligt en tydlig introduktionsplan med utbildningsbatterier och mentorskap.

Du har en viktig medicinsk roll internt och på uppdrag av våra kunder arbetar du med:

  • medicinska bedömningar
  • lagstadgade undersökningar
  • hälsofrämjande insatser
  • arbetsmiljöundersökningar
  • arbetslivsinriktade rehabiliteringsåtgärder

Vi söker dig som

  • är legitimerad läkare med tilläggsspecialitet gärna inom FHV,  arbets- och miljömedicin, rehab, allmän medicin, intern medicin eller psykiatri
  • har förmåga och intresse av att leverera i digitala verktyg
  • behärskar svenska i tal och skrift.

Som person är du

  • relationsskapande och trivs med att dela med dig och samarbeta med andra kompetenser i syfte att uppnå ökad nytta för våra kunder
  • mål-och kundorienterad med förmåga att se sambandet mellan arbete, livssituation och prestation
  • pedagogiskt lagd med god förmåga att kommunicera
  • strukturerad och mån om att lämna ett kvalitativt resultat
  • intresserad av arbetsmiljö och hälsofrämjande insatser
  • flexibelt arbetssätt

Du känner igen dig i våra Winning Behaviours:

  • Vi bryr oss om
  • Vi bygger förtroende
  • Tillsammans skapar vi mer värde

 Vi erbjuder dig:

  • Kompetensutveckling samt en mentor vid introduktion och vid behov handledning
  • Arbete under helgfria vardagar 8-17, ingen övertid, akuta insatser, drop-in besök eller jour/beredskap förekommer
  • Inspirerande kundkontakter och möjlighet att skapa resultat på individ, team och organisationsnivå.
  • Trevliga kollegor med olika spetskompetens och ett omväxlande arbete i tvärvetenskapliga team
  • Tillgång till ett nära och coachande ledarskap
  • Möjlighet att utveckla och påverka arbetssätt och struktur i en av Sveriges framtidsbranscher

Övrigt:                                                                                                                                  

Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgrad och tillträde enligt överenskommelse. Arbetstid helgfria vardagar 8-17.

Tjänsten kan innehålla resor inom närområdet efter verksamhetens behov, vilket innebär att du måste ha körkort och gärna tillgång till egen bil.

Är du intresserad?

Vid frågor är du välkommen att kontakta tf konsultchef Kristina Damgård Hansen och på kristina.damgard.hansen@falcksverige.se. Välkommen med din ansökan senast 2024-04-25.

Urval och intervjuer sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum för ansökan.

Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.

#LI-UT1

Plats: Vrinnevipark
Ansök senast: 2024-04-30

Är du undersköterska och drivs lika mycket att ge patienter en säker transport som att ge respektfullt bemötande som har verklig påverkan på livet? Gillar du friheten att möta människor i olika miljöer och situationer? Då kan det vara dig vi söker i sommar till vår verksamhet i Norrköping. 

Om uppdraget
Liggande sjuktransport genomför professionella, trygga och säkra transporter av patienter som är i behov av en liggande transport mellan olika vårdinrättningar och transport mellan bostad och vårdinrättning. Vi kommer också utföra respektfulla transporter av avlidna.

Verksamheten utgår från nya lokaler i Vrinnevri park (Norrköping) samt i Linköping. 

Om dig
Du har ett tydligt patientfokus och kan omvandla omtanke till handling. Du har god förmåga att anpassa dig till förändrade omständigheter och tycker om att arbeta i team. Dina egna erfarenheter av livet är något som gör skillnad på riktigt i denna tjänst.

Du behöver ha minst avslutad undersköterskeutbildning samt minst ha ett års arbetslivserfarenhet av att ha arbetat som undersköterska. 

Vi erbjuder

För att du ska bli trygg i rollen erbjuder Falck en introduktionsutbildning inom bla bemötande av anhöriga, förflyttningsteknik, bårteknik och trafikutbildning.

Variationen i uppdrag och omgivning du möter varje dag innebär stora utvecklingsmöjligheter och stort ansvar, med människans behov i centrum. Vi vill bidra till att du utvecklas både i yrket och som person utifrån dina drivkrafter och förmågor.

Vi tillämpar kollektivavtal.

Om anställningen

I samband med anställning måste du kunna uppvisa intyg av skyddad titel.

Anställningsform: sommarvikariat på timmar eller med fastställd sysselsättningsgrad. Individuell lönesättning. Tillsättning enligt överenskommelse, dock senast 2024-06-15.

Rekryteringsprocessen innefattar intervju, referenstagning samt bakgrundskontroller hos IVO, och polisen.

Vid frågor kontakta gärna  Björn Andersson 073-8027415 fram till 2024-03-28  därefter Joakim Norling på 070-2679479.

 Välkommen med din ansökan senast 2024-04-30. Urval och intervjuer sker löpande.

 Vi undanber oss kontakt från annons- och rekryteringsföretag.

Verksamhetsområde: Specialistsjuksköterska/sjuksköterska
Plats: Östergötland
Ansök senast: 2024-04-30

Drivs du av att möta människor i olika situationer och sammanhang? Ambulansen är en viktig aktör i modern akutsjukvård där avancerad vård bedrivs utanför sjukhus. Det är ett omväxlande arbete där vi fokuserar på en patient i taget och har verklig påverkan på livet!

Hittar du inte det du söker?

Du kan alltid göra en spontanansökan!

Kandidatportal

Har du tidigare sökt en tjänst eller anmält ditt intresse för att arbeta hos oss - här kan du se dina grunduppgifter, tidigare ansökningar. Du kan även begära borttagning av din data. Ange din e-postadress för att nå din profil.

Vi har skickat ett e-postmeddelande med instruktioner om hur du kommer åt din kandidatportal. Om du inte har fått e-postmeddelandet inom 5 minuter, kontrollera din skräppostmapp. Om du inte får något e-postmeddelande beror det antagligen på att vi inte har lagrat någon information om dina tidigare ansökningar.
Något gick tyvärr fel, testa gärna igen lite senare.

Hej där, kollega!

Hjälp till att hitta din nästa arbetskamrat! Skriv in din e-postadress nedan för få instruktioner om hur du blir en influencer.

Ett mail har skickats till din address, nu kör vi!
Du verkar inte jobba hos oss än? Skicka in en ansökan till någon av våra öppna annonser!

Följ oss via våra sociala kanaler!